Temat: Temat: Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny. Powtórzenie wiadomości z gramatyki języka polskiego.
Dzisiejsze zajęcia skupiały się głównie na zdolności uczniów do mówienia i rozumienia języka. Rozpoczęliśmy zajęcia od powrotu do części tematu z zeszłego tematu, a mianowicie Warszawy, jako stolicy Polski. Uczniowie odpowiedzieli na pytanie skąd wzięła się nazwa stolicy i obejrzeli fotografie najważniejszych miejsc Warszawy. Omówiliśmy Kolumnę Zygmunta, Syrenkę, Pałac na wyspie w Łazienkach i inne. Uczniowie dowiedzieli się o symbolice miecza i tarczy Syrenki, oraz zobaczyli jak zmieniał się na przestrzenni wieków herb Warszawy.
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o święcie Wszystkich Świętych. Ucznowie zapisali do zeszytów niniejszą notatkę:
Wszystkich Świętych - jak sama nazwa wskazuje - to święto zmarłych, którzy już zostali świętymi i są w niebie. 1 listopada wspominamy więc zarówno osoby, które zostały oficjalnie uznane za święte, jak i wszystkich ludzi, których dusze już trafiły do nieba.
Zaduszki natomiast to święto wszystkich zmarłych, których dusze są jeszcze w czyśćcu. 2 listopada modlimy się zatem w intencji zmarłych osób, które nie trafiły jeszcze do nieba.
Każdy z uczniów przeczytał na głos fragment czytanki „Dzień Wszystkich Świętych i Dzień Uczniowie zapisali do zeszytów poniższe pytania do przeczytanego tekstu:
1. Co usłyszała Ola od Sabiny na temat jej postępów w pisaniu po polsku?
2. O czym opowiada Oli Sabina podczas rozmowy telefonicznej?
Po czym udzielili samodzielnych, pisemnych odpowiedzi na nie.
Omówiliśmy niektóre z przeczytanych odpowiedzi.
Część gramatyczna dzisiejszej lekcji skupiona była na ćwiczeniach powtórkowych z przyswojonego dotychczas materiału. Ucnziowie uzupełnili ćwiczenia s. 30-34.
Zadanie domowe
Zapisz do zeszytu sześć faktów na temat Warszawy.
Poćwicz: https://wordwall.net/play/3038/417/463
Pozdrawiam
Anna Unwin