Temat: 8 marca- Dzień kobiet. Kiedy słowa mówią o liczbach- poznajemy liczebniki.
Witam
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od przeczytania przez każdego z uczniów pisemnej notatki na temat Mikołaja Kopernika. Każdy z uczniów otrzymał słowną ocenę pracy.
Następnie przeszliśmy do przeczytania tekstu na temat Dnia Kobiet. Każdy z uczniów przeczytał fragment notatki edukacyjnej o początkach święta kobiet, po czym odpowiedział na pytania do quizu ze mającego na celu ocenę zrozumienia przeczytanego tekstu.
Quiz do tekstu:
Kolejną cześć zajęć poświęciliśmy na poznanie kolejnej części mowy, a mianowicie liczebnika. Uczniowie obejrzeli krótkie wideo o liczebniku, po czym zapisali w zeszytach notatkę z definicja liczebnika oraz krótkim opisem liczebnika głównego i porządkowego, które poznaliśmy na dzisiejszej lekcji.
Uczniowie uzupełnili w zeszycie ćwiczeń pierwsze ćwiczenie o liczebniku oraz ćw. 1 s. 103.
Uczniowie, którzy skończyli uzupełnianie ćwiczeń wcześniej mieli czas na zagranie w grę interaktywną o liczebnikach.
Praca domowa
- Naucz się odpowiedzi na pytania: co to jest liczebnik, jakie liczebniki poznałeś/ aś na dzisiejszej lekcji? Podaj przykład liczebnika głównego lub porządkowego.
- Uzupełnij ćw. 2 s. 104 w zeszycie ćwiczeń.
- Napisz w zeszycie kilka zdań o Marii Skłodowskiej- Curie
Poćwicz
Grupowanie liczebników: https://wordwall.net/play/760/248/3435
Liczebniki porządkowe: https://wordwall.net/play/634/374/4249
Coś trudniejszego: https://wordwall.net/play/780/091/372