Temat: Praca z tekstem. Omówienie czytanki pt. " Pierwszy koncert". Rozróżnianie języka pisanego od mówionego. Kontynuujemy poznawanie czasownika, jako części mowy.
Witam,
Dzisiejsze zajęcia poświęciliśmy na ćwiczenia w rozumieniu tekstu i mówieniu. Kontynuowaliśmy tym samym zaczęty w zeszłym tygodniu temat o tłustym czwartku.
Ćwiczenia ze słuchu rozpoczęliśmy od wysłuchania tekstu na temat pączka. Uczniowie mięli za zadanie wysłuchać uważnie tekst, po czym, ułożyć do niego dwa pytania. Ułożone przez uczniów pytania zostały przez nas omówione (w razie potrzeby zmienione, aby były poprawnie gramatycznie i stylistycznie).
Uczniowie nauczyli się czym są homonimy i użyliśmy niektórych, znanych nam homonimów w zdaniach.
Uczniowie wzięli czynny udział w dyskusji o rodzinie słów od słowa "pączek" oraz każdy z uczniów wypowiedział się na temat "co to znaczy żyć jak pączek w maśle".
Kolejną część lekcji poświęciliśmy na omówienie pisemnych prac domowych, Każdy z uczniów przeczytał swoją notatkę o Fryderyku Chopinie.
Uczniowie zostali poproszeni o przeczytanie po cichu czytanki "Pierwszy koncert" s. 131 z podręcznika. Uczniowie, po przeczytaniu tekstu zostali poproszeni o ułożenie na podstawie tekstu dwóch pytań do czytanki.
Wszystkie pytania omówiliśmy i ułożyliśmy w kolejności chronologicznej. Uczniowie zapisali pytania do zeszytów.
Ostatnią część zajęć poświęciliśmy na kontynuację omawiania czasownika, jako części mowy. Uczniowie uzupełnili ćw. 4-9 s.94-96 w zeszycie ćwiczeń.
Praca domowa
Poćwicz:
Pozdrawiam
Anna Unwin