Temat: Kalendarz – uporządkowany upływ czasu. Przymiotnik- przyjaciel rzeczownika.
Witam,
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiej rozmowy kierowanej na temat kalendarza, a mianowicie, czym jest kalendarz i dlaczego on istnieje. Rozróżniliśmy pojęcie kalendarza jako przedmiotu/ planera/ notatnika od pojęcia odnoszący się do systemu zawierającego spis dni, tygodni i miesięcy jako sposobu odmierzania czasu.
Każdy z uczniów przeczytał fragment czytanki pt. „Król Rok i jego dwunastu synów”, po czym omówiliśmy treść czytanki.
Uczniowie nauczyli się nazw miesięcy i ich kolejności. Omówiliśmy w skrócie etymologię pochodzenia każdego z nazw miesięcy, uczniowie zapisali w zeszytach pierwsze 6 miesięcy wraz z opisem pochodzenia słowa (kolejne 6 zadane jest jako element pracy domowej). Uczniowie utrwalali nazwy miesięcy i ich kolejność podczas gry w grę interaktywną.
Kolejnym elementem lekcji było poznanie pór roku oraz przyporządkowanie do nich nazw miesięcy, co również uczniowie ćwiczyli podczas gier interaktywnych.
Jako ostatnie omówiliśmy kolejność nazw tygodnia, choć do tego tematu powrócimy jeszcze w przyszłym tygodniu.
Z części gramatycznej uczniowie zapoznali się z kolejną częścią mowy, a mianowicie z przymiotnikiem. Uczniowie uzupełnili ćw. 1 w zeszycie ćwiczeń.
Na kolejnych zajęciach uczniowie poznają etymologię nazw dni tygodnia, oraz przećwiczą ich kolejność podczas gier interaktywnych oraz b będziemy kontynuować poznawanie nowych wiadomości na temat przymiotników.

Zadanie domowe:
Dopisz brakujące w wyliczance nazw miesięcy i napisz do nich krótki opis.
Naucz się nazw dni tygodnia.
Uzupełnij ćwiczenie 2 s.79
Poćwicz:
Pamiętaj! W zeszycie ćwiczeń uzupełniaj jedynie zadane ćwiczenia.
Pozdrawiam
Anna Unwin