ROZMOWA KIEROWANA na temat praw i obowiązków ucznia klasy 1 a) nagrody, wyróżnienia , pochwały, , czas na relaks i zabawę. b)ubiór ucznia , czystość , przybory szkolne, nawyk codziennego czytania , odrabianie zadań , punktualność. PRACA Z OBRAZKIEM ( Elem.str 8, 9 ) w\g pytań umieszczonych nad obrazkiem sprawdzanie znajomości słownictwa dotyczącego miasta , ruchu ulicznego i poruszania się w mieście . Zachowanie się uczniów w drodze do szkoły , na boisku szkolnym , na parkingu, na korytarzu , na schodach itp. ĆWICZENIE SŁUCHU FONEMATYCZNEGO na przykładzie nazw obrazków z dżwiękami liter i , o w nagłosie , śródgłosie , wygłosie . Zaznaczenie głoski i , o w kratkach modelu wyrazu. ĆWICZENIA W PISANIU (Ćw. str . 6\9 )
SŁUCH FONEMATYCZNY ma znaczący wpływ na prawidłowe rozumienie mowy i jej kształtowanie się .Pod pod tym pojęciem kryje się zdolność rozróżniania fenomenów , czyli dżwięków mowy ludzkiej , występujący w danym języku . Nie jest to umiejętność wrodzona ale wykształca się wraz z rozwojem dziecka, )