SPÓŁGŁOSKA Ż Poznanie spółgłoski ż w na wyrazach podstawowych; żaba , Żaneta , w wielu wyrazach ż w nagłosie , śródgłosie i całej grupy nazw zwierząt z ż . Rozmowa na temat nazw obrazków ze słowniczka. Które z nich to osoby , które to zwierzęta , a które rzeczy . Gdzie je można spotkać , kupić , do czego służą . PRACA Z OBRAZKIEM Dzieci opisują obrazek główny przedstawiający plener w ZOO ( Elem. str 58 ) . Starają się odnależć i nazwać zwierzęta w oparciu o obrazki zwierząt umieszczone na obrzeżu tekstu . Opisujemy każde zwierzę -czy jest duże , czy małe , czy pełza , lata , chodzi na dwóch lub czterech nogach , czy ma futro, skórę ,pióra , kolce , czy ma skrzydła , czy może być niebezpieczne . Czytamy głośno tekst , wolno akcentując każdy wyraz oznaczający zwierzę . Dzieci , uważnie słuchając , wskazują palcem głośno zaakcentowane zwierzę . Po przeczytaniu zdania ,, Kto je wymieni kto , zapamięta,, dzieci starają się patrząc na str. 58 wymienić wszystkie zwierzęta z literą ż . ĆWICZENIA W CZYTANIU Wspólne , chóralne czytanie tekstów (str. 58, 59 ) z utrwaleniem wyrazów z ż . ĆWICZENIA W PISANIU Kształtne kreślenie litery w określonym tempie i kierunku . Zwrócenie uwagi na różnice w zapisie litery ż i z . Ćwiczenie różnicy w wybrzmiewaniu dżwięków pomiędzy głoską z ( zegar ) , a ż ( żaba ) . Tworzenie sylab i wyrazów . Wyszukiwanie litery ż w kratkach modelu wyrazów , tworzenie zdań z układanek wyrazowych.
Dzień dobry. Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od sprawdzenia pracy domowej oraz od zrobienia ćwiczeń 5, 6 str.111-112 Z ćwiczenia 7 str. 112 każdy wybierał trzy wyrazy z którymi układał zdania. Następnie opisywaliśmy ilustrację z podręcznika na stronie 124 i czytaliśmy opowiadanie pt."Magiczne słowa". Odpowiedzieliśmy na pytania do tekstu i rozmawialiśmy o tym jak "magiczne słowa" pomagają nam w codziennych sytuacjach.
Powróciliśmy do ćwiczeń, aby ćwiczyć reguły pisania "u". Omówiliśmy strone 124 oraz zrobiliśmy ćw. 1 str 129 Praca domowa Do zdań, które każdy układał na początku lekcji ( z ćwiczenia 7 str. 112 każdy wybierał trzy wyrazy z którymi układał zdania) dodaj jeden ze spójników "i, albo, ale, lecz, ani, ponieważ, chociaż" i rozwiń te zdania. Przykład: Artylerzysta wystrzelił z działka pokładowego. Artylerzysta wystrzelił z działka pokładowego, ponieważ chciał chciał uratować chłopców. Ćwiczenie 3 str. 130 Dziękuję i do zobaczenia za tydzień. Pozdrawiam Marta Gancarek